Adoptie nieuwe technologie, Whitepaper

Van Jammer naar Yammer!

5 Minuten

Van Jammer naar Yammer!

Zo helpt adoptie van Yammer binnen uw organisatie de investering meer dan terug te verdienen

Hoera, iets nieuws en wat een interessante mogelijkheden”, wordt geroepen in de open kantoortuin. Nieuwsgierige collega’s komen om de hoek kijken om te zien wat er gebeurt. “Yammer”? “Ja, Yammer, een soort interne Twitter. Meld je ook aan!” Enthousiast nemen de early adopters het platform in gebruik. Anderen registeren zich ook en wachten af. Zij zien de updates regelmatig in de mail verschijnen.
Maar dan komt het. Het Omslagpunt. De early adopters haken langzaam af, de berichten komen niet verder dan “Babybedje te koop” en de dagelijkse updates ervaart men als spam. Zie je nu wel,” zeggen de sceptische medewerkers die vanaf de zijlijn met argusogen hebben meegekeken. “Ik wil gewoon aan het werk, daar heb ik toch helemaal geen tijd voor.”

In deze whitepaper maakt u kennis met de (gebruikers-)adoptie van Yammer als social business tool, want ook voor een laagdrempelige tool zoals Yammer is het noodzakelijk om mensen mee te krijgen met het gebruik én te behouden voor een duurzame inzet.