Leiderschap, Whitepaper

organiseren in de 21ste eeuw: onontkoombaar anders

5 Minuten

organiseren in de 21ste eeuw: onontkoombaar anders

Wie heeft het niet mee gemaakt? Je belt een organisatie met een vraag of een klacht over iets wat fout is gegaan en je krijgt een van de volgende antwoorden:

Daar ga ik niet over, dat bepaalt een andere afdeling” of “Dit moeten wij wettelijk zo uitvoeren, daar hebben wij geen invloed op” Of “Dat staat niet in ons systeem, dat kunnen we niet meer terughalen.”

Het zijn antwoorden waar geen consument of burger vrolijk van wordt. En waarom blijven deze antwoorden dan toch steeds komen? Wat is er aan de hand met de medewerker aan de andere kant van de lijn zodat hij/zij deze antwoorden geeft? En sterker nog: waarom neemt de mondige burger of consument geen genoegen meer met deze antwoorden?

ontwikkeling als burger en consument
Door de komst van internet zijn burgers en consumenten beter geïnformeerd dan ooit tevoren. Ook kunnen zij veel gemakkelijker vergelijken en hun keuze daarop baseren. Dus als de ene organisatie niet levert wat zij willen, dan is er wel een andere te vinden via het internet, die wel levert.